Sretna bez šopinga

Na stranici na kojoj prodajem neku svoju odjeću vidim kako cure često ponosno pišu za sebe da su šopingholičarke. U modnim i inim magazinima se također sve više razbacuju s tim izrazom. Iako, to nije ni izraz već problem nekih ljudi i današnjeg svijeta. 

Na ovisnost o šopingu se ne gleda tako strogo kao recimo na ovisnost o alkoholu. Ja iz osobnog iskustva tvrdim da i ovisnicima o šopingu treba "pomoć".
Naravno, ne utječe šoping tako kobno na osobu i one oko nje, osim u nekim ekstremnim primjerima. Ipak mislim da i te kako ukazuje na neki problem i na to da osoba bježi od nečeg. Ili pak nadoknađuje nešto kroz stalno kupovanje novih stvari.

Tema je malo škakljiva ali pišem je dobronamjerno u nadi da će na nekog od vas djelovati. Da malo promislite o svojim navikama. Da se upitate jesu li to uopće vaše vlastite navike? Ili su možda usađene kroz promociju shoppinga?

Pitam se kako to da su svi OK s tim kad netko upotrijebi izraz šopingholičar?

Mislim da je u tome pripitomljavanju veliku ulogu imala promocija konzumerizma. 
Dobar marketing? Ili bolje reći, loš marketing?

I sama sam se nekad s ponosom nazivala "šopingholičarkom". Mislila sam da je to cool! 
Sada vidim da se taj period "poklopio" s vremenom kada sam bila manje zadovoljna sobom. I situacijom u kojoj sam se nalazila. Nešto u sebi sam pokušala nadomjestiti novim krpicama i stvarima.

Bila sam sretna dok sam kupovala. Osjećala sam se bitno. Ali to je trajalo samo dok sam kupovala. Preostalo vrijeme svodilo se na čekanje nove plaće i popunjavanje Wish liste za idući šoping. Tražila sam novu stvar koja će me "usrećiti".

Skriveni motiv za moj redoviti mjesečni šoping je bila moja nesigurnost. 
Mislila sam da moram kupovati da bi se osjećala snažnije. Osjećala sam se snažnije sve dok nije došao novi trend i stvorio potrebu za ponovni šoping. 

Nemojte misliti da sam ja neka šminkerica koja ludo prati trendove. Baš naprotiv! U Zagrebu mi se baš ne sviđa to što većina ljudi slijepo prati najnovije trendove.

Naravno da sam još uvijek kupac i da idem u šoping, ali u puno manjoj mjeri nego prije. Shvatila sam da dobijem želju za posjedovanjem novih stvari obično onda kada sam loše raspoložena. 

Ljudi pribjegavaju šopingu zato što vjeruju da će biti sretniji kada nešto kupe. Nema u tome čak ništa čudno. Od malena nam svima mediji serviraju ljude koji su sretni i zadovoljni kada nešto posjeduju i konzumiraju. Kroz marketing se provlači ljubav, sreća, sex, obitelj, moć, snaga, samopouzdanje itd..

Preporučila bih da pogledate mini seriju dokumentaraca "The Century of the Self" koja bi vam mogla otvoriti oči o tome što se događa u svijetu marketinga. 
Velika propaganda se provodi i kroz filmove, što je najviše vidljivo u američkim filmovima. Nakon što mi je netko skrenuo pozornost na to, jedva da mogu naći film u kojem to nije očito. U njihovim filmovima možete vidjeti i malo drugačiju propagandu. Onu političku, u kojoj oni sebe uvijek prikazuju kao miroljubivu naciju. Ja neću ulaziti dublje u to jer to nije tema za moj blog.

Bitno je da osvijestite da je sve ono čemu težite kroz kupovanje novih stvari, već u vama! Uvijek će biti stvari koje ćete željeti posjedovati ali ćete znati da ste i bez njih sretni. Živjeti ćete ispunjen i sretan život i bez toga. 

Nadam se da će vas ovaj tekst bar malo nadahnuti da razmislite. Motivirati vas da sreću i zadovoljstvo potražite unutar sebe. 
I nadam se da ćete i pronaći sreću u sebi, što će sigurno smanjiti potrebu za posjedovanjem nepotrebnih stvari.


P.S. preporučila bih vam dvije knjige koje su meni otvorile oči i malo promijenile moj stil života. 
Umijeće jednostavnosti autorice Dominique Loreau 
& poznata knjiga autorice Marie Kondo; Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život.

TIP: kupujte odjeću u Second hand shopovima. Tamo ćete naći jeftiniju i originalniju odjeću. Plus je i to što je takav šoping prihvatljiviji za okoliš jer će se odjeća dalje koristiti umjesto da završi negdje na otpadu. Današnja modna industrija ostavlja veliki trag na okolišu, a vi svojim malim udjelom možete pomoći da se to smanji.